مارکتینگ استراتژی(MST)
مارکتینگ استراتژی(MST)

مارکتینگ استراتژی(MST)

Marketing Strategy

مبانی نظری ارزیابی عملکرد، کارت امتیازی متوازن، نقشه استراتژی


مبانی نظری ارزیابی عملکرد، کارت امتیازی متوازن، نقشه استراتژی

مبانی نظری ارزیابی عملکرد کارت امتیازی متوازن نقشه استراتژی

دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد، کارت امتیازی متوازن، نقشه استراتژی

مبانی نظری ارزیابی عملکرد کارت امتیازی متوازن نقشه استراتژی
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 452 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 41

توضیحات :

مبانی نظری ارزیابی عملکرد, کارت امتیازی متوازن, نقشه استراتژی در 41 صفحه در قالب Word قابل ویرایش.

 

فهرست مطالب :

فصل دوم : ادبیات تحقیق

2-1. ارزیابی عملکرد 11

2-1-1.تعاریف 11

2-1-2. دیدگاه های سنتی و نوین در ارزیابی عملکرد 12

2-1-3. تاریخچه ارزیابی عملکرد 12

2-1-3-1. ارزیابی عملکرد در ایران 13

2-1-4. ضرورت و اهمیت ارزیابی عملکرد 13

2-1-5. ویژگی های نظام ارزیابی عملکرد سازمانی کار آمد 14

2-2. مدل های ارزیابی عملکرد 14

2-2-1. مدل های اندازه گیری عملکرد...................................................................................................................... 14

2-2-1-1. مدل سینک و تاتل 15

2-2-1-2. ماتریس عملکرد(1989) 16

2-2-1-3. هرم عملکرد(1991) 16

2-2-1-4. تحلیل ذی نفعان(2001)........................................................................................................................... 17

2-2-1-5. چارچوب مدوری و استیپل(2000)....................................................................................................... 18

2-2-1-6. الگوی فیشر برای ارزیابی عملکرد......................................................................................................... 19

2-2-2-7. کارت امتیازی متوازن...................................................................................................................................19

2-2-1-8. مدل تعالی سازمانی اروپا....................................................................................................................... ......20

2-2-1-9-مدل دمینگ.......................................................................................................................................... ..... 21

2-2-1-10. مدل مالکولم بالدریج.......................................................................................................................... 21

2-2-1-11. مدل تعالی در کسب وکار.................................................................................................................. 21 2-3. بررسی سیستم ارزیابی عملکرد وانتخاب مناسب ترین سیستم......................................................................... 22

2-3-1. دلایل انتخاب کارت امتیازی متوازن....................................................................................................... 23

2-4. معرفی مدل کارت امتیازی متوازن........................................................................................................ 25

2-4-1. روش امتیازی متوازن به عنوان یک سیستم ارزیابی عملکرد................................................................ 28

2-4-2.منظرهای روش امتیازی متوازن............................................................................................................. 28

2-4-2-1. منظر مالی ...................................................................................................................................... 29

2-4-2-2. منظر مشتری................................................................................................................................... 29

2-4-2-3. منظر فرایندهای داخلی کسب و کار............................................................................................. 29

2-4-2-4.منظر یادگیری و رشد..................................................................................................................... 30

2-4-3. روش ارزیابی متوازن به عنوان یک سیستم ارزیابی عملکرد............................................................... 30

2-4-4. چرا استراتژی ها در عمل پیاده نمی شوند؟........................................................................................... 31

2-4-4-1.مانع مربوط به عدم انتقال استراتژی............................................................................................... 32

2-4-4-2. مانع مربوط به عدم هم سویی کارکنان با استراتژی...................................................................... 32

2-4-4-3. مانع مربوط به عدم تعهد مدیریت ارشد....................................................................................... 33

2-4-4-4.مانع مربوط به عدم تخصیص منابع لازم........................................................................................ 33

2-4-5.بر طرف کردن موانع اجرای استراتژی به کمک روش ارزیابی متوازن.................................................... 33

2-4-5-1. بر طرف کردن مانع مربوط به انتقال استراتژی............................................................................. 33

2-4-5-2. برطرف کردن مانع مربوط به عدم هم سویی کارکنان.............................................................. . 34

2-4-5-3 . بر طرف کردن مانع مربوط به عدم تخصیص منابع لازم.............................................................. 34

2-4-5-4. برطرف کردن مانع مربوط به عدم تعهد مدیریت ارشد................................................................. 35

2-4-6. توازن در ارزیابی متوازن................................................................................................................. 35

2-4-6-1. توازن بین سنجه های مالی و غیر مالی.......................................................................................... 35

2-4-6-2. توازن بین ذی نفعان داخلی و خارجی.......................................................................................... 35

2-4-6-3. توازن بین اهداف بلند مدت و کوتاه مدت...................................................................................... 36

2-4-6-4. توازن بین شاخص های هادی و توابع عملکرد................................................................................ 36

2-4-7. نقشه استراتژی................................................................................................................................... 36

2-4-7-1. وجوه نقشه استراتژی..................................................................................................................... 38

2-5.سیستم جامع مدیریتی کارت امتیازی متوازن........................................................................................... 39

2=5=1. سیستم جامع مدیریت کارت امتیازی متوازن برای متصل ساختن استراتژی به عملیات......................... 39

2-5-1-1. مرحله نخست : تنظیم استراتژی............................................................................................. 39

2-5-1-2. مرحله دوم :برنامه ریزی استراتژیک.................................................................................. 41

2-5-1-3. مرحله سوم : هم سویی سازمان با استراتژی........................................................................ 42

2-5-1-4. مرحله چهارم:برنامه ریزی عملیات.................................................................................... 42

2-5-1-5. مرحله پنجم:کنترل،نظارت و یادگیری......................................................................... 43

2-5-4-6. مرحله ششم :سنجش و ساز گار کردن استراتژی............................................................... 43

2-5-2. سنگ بنای موفقیت.............................................................................................................. 43

2-5-3. حمایت مدیریت ارشد.......................................................................................................... 43

2-5-3. مدیریت پروژه...................................................................................................................... 44

 

بخشی از متن :

ادبیات تحقیق

2- 1. ارزیابی عملکرد

ارزیابی عملکرد، به مجموعه اقدامات و فعالیت هایی اطلاق می‌گردد که به منظور افزایش سطح استفاده بهینه از امکانات و منابع در جهت دستیابی به هدفها و شیوه‌ای اقتصادی توام با کارایی و اثر بخشی صورت می‌گیرد.

ارزیابی عملکرد سالهای متمادی است که در بخش دولتی در اغلب کشورهای جهان پیشرفته و تعدادی از کشورهای در حال توسعه مرسوم گردیده است در این کشورها تصویب قوانین خاص ارزیابی عملکرد جزء الزامات محسوب می‌شود.

گذشته از پایگاه قانونی ارزیابی عملکرد در کشورها و صرف نظر از حد و مرزی که بابت آن در نظر گرفته می‌شود ضرورت ارزیابی اعمال و تصمیمات مدیران و عملکرد دستگاهها در شرایطی که به دلیل محدودیت امکانات، خواستها و تقاضاهای در حال افزایش اقتصادی و اجتماعی از سوی آحاد مختلف جامعه در برابر دولتها قرار دارد شرط پاسخگویی به نیازهای مطرح شده و دستیابی به هدفهای پیشرفت و توسعه و برقراری نوعی تعادل بین تقاضا و استفاده از منابع جامعه از طریق ارزیابی و نظارت مستمر و جامع قلمداد می‌گردد.

2-1-1. تعاریف

تعاریف مختلفی از نظام ارزیابی عملکرد ارایه شده است. از جمله:

ارزیابی عملکرد به مجموعه اقدامات و اطلاعاتی اطلاق می گردد که به منظو افزایش سطح استفاده بهینه از امکانات و منابع در جهت دستیابی به هدفها به شیوه ای اقتصادی توآم با کارایی و اثر بخشی صورت می‌گیرد، بطوریکه، ارزیابی عملکرد در بعد “نحوه استفاده از منابع” اساساً در قالب شاخص های کارایی بیان می‌شود. اگر در ساده ترین تعریف نسبت داده به ستاده را کارایی بدانیم، نظام ارزیابی در واقع میزان کارایی تصمیمات مدیریت در خصوص استفاده از منابع و امکانات را مورد سنجش قرار می‌دهد که عمده‌ترین شاخص آن صرفه اقتصادی یا بهینه بودن فعالیت‌ها می‌باشد. از سوی دیگر ارزیابی عملکرد در “بعد سازمانی” معمولاً متعارف اثر بخشی فعالیت‌هاست، منظور از اثر بخشی، میزان دستیابی به اهداف و برنامه‌ها با ویژگی کارا بودن فعالیت‌ها و عملیات است. به طور کلی نظام ارزیابی عملکرد را می توان فرایند سنجش و اندازه گیری و مقایسه میزان و نحوه دستیابی به وضعیت مطلوب دانست. [6]

2-1-2. دیدگاههای سنتی و نوین در ارزیابی عملکرد

نظام ارزیابی عملکرد را می‌توان از زوایای متفاوتی مورد بررسی قرار داد. دو دیدگاه مهم در خصوص ارزیابی عملکرد وجود دارد: 1) دیدگاه سنتی و 2) دیدگاه نوین. در دیدگاه سنتی، مهمترین هدف ارزیابی، قضاوت و ارزیابی عملکرد می‌باشد در حالی که در دیدگاه مدرن، فلسفه ارزیابی بر رشد و توسعه و بهبود ظرفیت ارزیابی شونده متمرکز شده است. سایر تفاوتهای این دود دیدگاه را می توان به صورت زیر بیان کرد:

نقش ارزیابی کننده: در دیدگاه سنتی ارزیابی کننده، هادی، مشورت دهنده و تسهیل کننده عملیات و عملکردها می باشد.

دوره ارزیابی: در دیدگاه سنتی ارزیابی عملکرد، مهمترین هدف ارزیابی؛ قضاوت و ارزیابی عملکرد می‌باشد.دیدگاه سنتی عملکرد دیدگاهی گذشته نگر دارد در حالی که در دیدگاه مدرن فلسفه ارزیابی بر رشد و توسعه و بهبود ظرفیت ارزیابی شونده متمرکز شده است و ارزیابی در راستای چشم انداز و اهداف آتی سازمان برنامه ریزی واجرا می‌شود.

هدف: در دیدگاه سنتی هدف: کنترل ارزیابی دهنده و مچ گیری است و اعمال سبک دستوری و محاکمه‌ای از ویژگی های بارز آن به شمار می‌آید در حالی که در دیدگاه مدرن، هدف اموزش، رشد و بهبود بهسازی افراد و سازمان اهداف می‌باشد. دلیل این‌که امروزه بیشتر سیستم های ارزیابی عملکرد‌‌سنتی ، استاتیک می‌باشند این است که این سیستم ها در برابر تغییرات داخلی و محیط خارجی سازمان پویا و حساس نیستند.

2-1-3. تاریخچه ارزیابی عملکرد

سابقه ارزیابی به گذشته‌های بسیار دور بر می‌گردد. مطالعات نشان می‌دهد که همواره در شکل گیری اجتماعات بشری تحت عنوان قبایل، پدیده تقسیم کار در بین اعضای قبیله در مواردی نظیر شکار، ایجاد امکان استراحت و غیره وجود داشته است. در این دوران ارزیابی عملکرد به صورت ابتدایی موجود بوده است به گونه ای که افراد موفق به گرفتن پاداش یا احتمالاً ترفیع مقام نایل شدند. نظام ارزیابی عملکرد به صورت رسمی، در سطح فردی و سازمانی از سال1800 میلادی توسط رابرت اون در اسکاتلند در صنعت نساجی برای اولین بار مطرح گردید بطوریکه کالاهای تولید شده با استفاده از چوب‌هایی در رنگ‌های مختلف درجه بندی شدند که این کار در واقع نوعی ارزیابی از کیفیت و یا ستاده سازمان بوده است.در عصر حاضر، ارزیابی عملکرد در مقایسه با گذشته تکامل یافته و هم‌پا با سیر توسعه اندیشه‌های مدیریت، فرایند، ماهیت و کارکردهای ان توسعه و گسترش زیادی یافته است. [7]

2-1-3-1. ارزیابی عملکرد در ایران

تاریخچه ارزیابی عملکرد در ایران به قرن هفتم هجری برمی‌گردد. این موضوع نخستین بار از سوی خواجه رشیدالدین فضل‌الله مطرح شد. قرن‌ها پس از آن در سال ۱۳۴۹ در کشور مقرر شد مدیریت و نحوه انجام امور مورد ارزیابی قرار گیرد. به این منظور مرکز ارزشیابی سازمان‌های دولتی در نخست وزیری تشکیل شد. در سال ۱۳۵۲ با آغاز برنامه پنجم عمرانی به موجب بند ۸ ماده ۵ فصل سوم قانون برنامه و بودجه کشور، وظیفه ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی به عهده سازمان برنامه و بودجه گذاشته شد و به همین منظور معاونت ارزشیابی سازمان‌های دولتی در این سازمان تشکیل شد.

در سال ۱۳۵۴ براساس اصلاحیه مورخ 28/12/1353 قانون استخدام کشوری و به موجب بند ۶ قسمت ب ماده ۶۰۴ قانون مذکور وظیفه ارزشیابی و کارایی در دستگاه‌های اجرایی کشور، به منظور راهنمایی آنها در جهت برقراری روش‌های صحیح اداری و اصول مدیریت و گزارش آن به نخست وزیر، به سازمان امور اداری و استخدامی‌کشور منتقل و در پی آن دفتر ارزشیابی سازمان‌های دولتی تشکیل شد. در سال ۱۳۵۹ دفتر ارزشیابی سازمان‌های دولتی در سازمان امور اداری و استخدامی‌کشور منحل و اقدامات مربوط به ارزیابی کارایی و عملکرد دستگاه‌های اجرایی تا سال ۱۳۷۶ متوقف شد. در سال ۱۳۷۹ نیز پس از ادغام دو سازمان برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی‌کشور و تشکیل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، این وظیفه برعهده دفتر ارزیابی عملکرد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گذاشته شد.

2-1-4. ضرورت و اهمیت ارزیابی عملکرد

بهبود مستمر عملکرد سازمانها، نیروی عظیم هم‌افزایی (Synergy) ایجاد می‌کند که این نیروها می‌تواند پشتیبان برنامه رشد و توسعه و ایجاد فرصت‌های تعالی سازمانی شود. دولتها و سازمانها و مؤسسات تلاش جلوبرنده‌ای را در این مورد اعمال می‌کنند. بدون بررسی و کسب آگاهی از میزان پیشرفت و دستیابی به اهداف و بدون شناسایی چالشهای پیش روی سازمان و کسب بازخور و اطلاع از میزان اجرا سیاستهای تدوین شده و شناسایی مواردی که به بهبود جدی نیاز دارند، بهبود مستمر عملکرد میسر نخواهد شد. تمامی موارد مذکور بدون اندازه‌گیری و ارزیابی امکان‌پذیر نیست .لرد کلوین فیزیکدان انگلیسی در مورد ضرورت اندازه‌‌گیری می‌گوید: «هرگاه توانستیم آنچه درباره آن صحبت می‌کنیم را اندازه گرفته و در قالب اعداد و ارقام بیان نماییم می‌توانیم ادعا کنیم درباره موضوع مورد بحث چیزهایی می‌دانیم. در غیر این صورت آگاهی و دانش ما ناقص بوده و هرگز به مرحله بلوغ نخواهد رسید». علم مدیریت نیز مبین مطالب مذکور است. هرچه را که نتوانیم اندازه‌گیری کنیم نمی‌توانیم کنترل کنیم و هرچه را که نتوانیم کنترل کنیم مدیریت آن امکان‌پذیر نخواهد بود. موضوع اصلی در تمام تجزیه و تحلیل‌های سازمانی، عملکرد است و بهبود آن مستلزم اندازه‌گیری است و از این رو سازمانی بدون سیستم ارزیابی عملکرد قابل تصور نمی‌باشد. کاپلان و نورتون معتقدند اندازه گیری پیش نیاز مدیریت است و "اگر نتوانی اندازه گیری کنی از مدیریت آن عاجزی!"

 

دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد، کارت امتیازی متوازن، نقشه استراتژی

تحقیق با موضوع نقش های رهبری استراتژیک


تحقیق با موضوع نقش های رهبری استراتژیک

تحقیق با موضوع نقثش های رهبری استراتژیک 95صفحه قالب ورد قابل ویرایش

دانلود تحقیق با موضوع نقش های رهبری استراتژیک

تحقیق با موضوع نقش های رهبری استراتژیک
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 71 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 95

توضیحات:

تحقیق با موضوع نقثش های رهبری استراتژیک

95صفحه قالب ورد قابل ویرایش

بخشی ازمتن:

 

مقدمه 
این بخش از کاتالوگ شامل 3 بخش  است بخش نخست برای فراهم کردن یک دلیل منطق برای یادگیری کارمحور ترسیم شده است آن ، موضوع را در یک روش عمومی معرفی میکند و بخش هایی از جمله تعاریف و همچنین مدارک تحقیقی راجع به استفاده از یادگیری کار محور پوشش میدهد.
بخش دوم برای آنهایی که در نقش های رهبری استراتژیک هستند، نوشته شده است برای مثال هیأت مدیران متخصصات و کارشناسان ارشد منابع انسانی و الی آخر . آن پایه ای را برای در نظر گرفتن انتخابهای راهبردی در باره یادگیری و موردی را برای رویکردهای گوناگون برای یادگیری کارمحور فراهم می آورد که همه رهبران نیازمندند آن در نظر بگیرند . اگر شما خودتان را دراین نقش نبینید میتوانید از این بخش صرف نظر کنید .
بخش سوم در درجه اول برای آنهایی که احتیاج به مساعدت در موقعیت یادگیرندگان هم از یک موقعیت حرفه ای از جمله متخصصات بهسازی منابع انسانی یا مشاور یادگیری یا مدیر خاصی که بطور جدی نقش کارکنان را در حمایت از یادگیری آنها در زمینه کارشان بر عهده میگیرد ، میباشد . ممکن اسن بخشها جزابیت کمتری برای بهسازان نسبت به مدیران بطور خاص داشته باشد و مطوئناً ضرورت میتواند نادیده گرفته شود 

مقدمه این بخش از کاتالوگ شامل 3 بخش  است بخش نخست برای فراهم کردن یک دلیل منطق برای یادگیری کارمحور ترسیم شده است آن ، موضوع را در یک روش عمومی معرفی میکند و بخش هایی از جمله تعاریف و همچنین مدارک تحقیقی راجع به استفاده از یادگیری کار محور پوشش میدهد.بخش دوم برای آنهایی که در نقش های رهبری استراتژیک هستند، نوشته شده است برای مثال هیأت مدیران متخصصات و کارشناسان ارشد منابع انسانی و الی آخر . آن پایه ای را برای در نظر گرفتن انتخابهای راهبردی در باره یادگیری و موردی را برای رویکردهای گوناگون برای یادگیری کارمحور فراهم می آورد که همه رهبران نیازمندند آن در نظر بگیرند . اگر شما خودتان را دراین نقش نبینید میتوانید از این بخش صرف نظر کنید .بخش سوم در درجه اول برای آنهایی که احتیاج به مساعدت در موقعیت یادگیرندگان هم از یک موقعیت حرفه ای از جمله متخصصات بهسازی منابع انسانی یا مشاور یادگیری یا مدیر خاصی که بطور جدی نقش کارکنان را در حمایت از یادگیری آنها در زمینه کارشان بر عهده میگیرد ، میباشد . ممکن اسن بخشها جزابیت کمتری برای بهسازان نسبت به مدیران بطور خاص داشته باشد و مطوئناً ضرورت میتواند نادیده گرفته شود 

 

فهرست برخی ازمطالب:

1-1 اساس یادگیری کارمحور

یادگیری 

انواع یادگیری: 

موردی برای یادگیری کار محور 

تعریف یادگیری کار محور 

تعدادی شواهد تحقیقی

یادگیری فرصت طلبانه در مقابل یادگیری طراحی شده 

تعدیل کارآموزی 

انتقال یادگیری 

انواع انتقال 

بافت سازمانی برای انتقال 

 

خلاصه 

دانلود تحقیق با موضوع نقش های رهبری استراتژیک

ادبیات تحقیق و سوابق تحقیقاتی استراتژیها و نظریه های بازاریابی رابطه مند


ادبیات تحقیق و سوابق تحقیقاتی استراتژیها و نظریه های بازاریابی رابطه مند

ادبیات تحقیق وسوابق تحقیقاتی استراتژیهاونظریه های بازاریابی رابطه مند 34صفحه قالب ورد قابل ویرایش

دانلود ادبیات تحقیق و سوابق تحقیقاتی استراتژیها و نظریه های بازاریابی رابطه مند

ادبیات تحقیق و سوابق تحقیقاتی استراتژیها و نظریه های بازاریابی رابطه مند
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 675 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 34

توضیحات:

 

ادبیات تحقیق وسوابق تحقیقاتی استراتژیهاونظریه های بازاریابی رابطه مند
34صفحه قالب ورد قابل ویرایش

ادبیات تحقیق وسوابق تحقیقاتی استراتژیهاونظریه های بازاریابی رابطه مند

34صفحه قالب ورد قابل ویرایش

 

بخشی ازمتن:

فرآیند توسعه و حفظ رابطه با مشتری موکول به تعدادی از عوامل کلیدی است. ایجاد و حفظ روابط بلند مدت بانک با مشتری بالقوه مستلزم اینست که بتواند به تعهدات و وعده های بانک در تامین نیازهایش در طی زمان اعتماد پیدا کند. رضایت پایدار و مستمر مشتری تا حد زیادی به کیفیت کلی خدمات بانک و شایستگی و صلاحیت، کارایی و کار راه اندازی و خوی یاری کارکنان در معاملات و کسب اطلاعات بستگی دارد. افزون بر این، اگر مشتری در هر جنبه ای از روابط خود با موسسه مالی احساس نارضایتی و شکایت- نوشتاری یا شفاهی- کند، توانایی بانک در رفع شکایت و تامین مجدد رضایت مشتری و جلوگیری از ترک وی بسیار حائز اهمیت است. از این رو، چند عامل کلیدی که نقش تعیین کننده ای در موفقیت کامل یک رابطه ایفا می کنند عبارت است از: درک ماهیت و نقش اعتماد، کیفیت خدمات، نقش کارکنان و مدیریت شکایات، حفظ و تقویت روابط خویش با آن بانک امور بانکی خود را بیشتر متمرکز در آن بانک می کنند و تبلیغات دهان به دهان مثبت به راه خواهند انداخت.  

 

2-2. کلیات RM

2-2-1. تاریخچه و تعاریف RM

از اوایل سال 1980، بسیاری از شرکتها به برقراری تعاملات پایدار با تامین کنندگان و سایر ذی‌نفعان خود رو آوردند و پس از آن در اوایل سال 1983واژه بازاریابی رابطه‌مند برای اولین بار مطرح شد (Wang,2004). در واقع سه عامل باعث ایجاد و افزایش محبوبیت بازاریابی رابطه‌مند در اواخر سال 1980و اوایل سال1981 میلادی شدند. اولین دلیل، بحران انرژی در اواخر سال 1970 بود که موجب بروز تورم بی‎سابقه در قیمت مواد اولیه تولیدی شد و بسیاری از شرکتهای آمریکایی فعال در زمینه صنایع الکترونیک، فولاد، آلومینیوم، مواد شیمیایی و منسوجات تحت فشار رقبای خارجی از میدان خارج شدند. بنابراین نگهداری مشتریان و برقراری روابط بلند مدت با آنان مورد توجه قرار گرفت (Sheth,1998). در همان زمان بازاریابی خدمات به عنوان شاخه ای جدید در علم بازاریابی شهرت و محبوبیت یافته بود. لنارد بری که نخستین پژوهشگر در زمینه بازاریابی خدمات بود در اوایل سال 1983واژه بازاریابی رابطه‌مند را ابداع کرد (sheth,2002). از آنجا که ارائه خدمات مستلزم برقراری رابطه مستقیم با دریافت کنندگان خدمت بود، محققان توانستند که وفاداری مشتریان را حین برقراری تعاملات پایدار با آنان مورد تحلیل قرار دهند. نهایتا با مطرح شدن مباحث TQM (مدیریت کیفیت فراگیر) در سال1980، تولید کنندگان به دنبال کاهش تعداد تامین کنندگان ودر نتیجه دریافت مواد اولیه مورد نیاز با کیفیت بالاتر و هزینه کم تر بر آمدند که این امر مستلزم برقراری تعاملات نسبتا پایدار با تامین کنندگان بود. پس از موفقیت ژاپنی ها در توسعه روابط با تامین کنندگان بویژه در صنعت خودرو. این الگو مورد استفاده شرکتهای آمریکایی نیز قرار گرفت (Sheth,2002). 

همان گونه که ذکر شد، مفهوم RM برای نخستین بار از سوی بری  در سال 1983 در زمینه سازمان های خدماتی ارائه شد و به عنوان استراتژی جذب، حفظ و ارتقای روابط با مشتریان تعریف شده است. اما اساس و پایه این شاخه از بازاریابی که رابطه تنگاتنگی با رفتار مصرف کننده دارد از دل تحقیقات مربوط به روابط بین خریدار و فروشنده در کسب و کارهای متوسط و نسبتا˝ بزرگ بیرون آمد. RM  به ایجاد روابط بلند مدت و متقابل با افراد و سازمان ها و گروه های ذینفع اشاره می کند و اساس آن برقراری ارتباطات مطلوب و موثر به منظور حفظ و نگهداری آنهاست. در بین گروه های ذینفع، مشتری مهم ترین بوده و بازاریابی رابطه‌مند مشتری را به دیده یک دارایی می نگرد که مستهلک نمی شود و اگرچه در ترازنامه شرکت ها جایی ندارد اما در حقیقت از همه آن اقلام مهم تر است. بازاریابی رابطه‌مند، صرفا˝ به دنبال این نیست که خدمات را در مکان، زمان و قیمت مورد تقاضای بازار هدف، در اختیارش قرار دهد، بلکه می خواهد چنان روابطی با بازار هدف ایجاد کند که مجددا˝ در آینده از او خرید و دیگران را نیز به این کار ترغیب کنند. بازاریابی رابطه‌مند به دنبال آن است که مشتریان بیشتری را حفظ کرده و مشتریان کمتری را از دست بدهد. همچنین تعاریف ارائه شده در خصوص این مفهوم بسیار زیاد و مشابه یکدیگرند که در ادامه به برخی از آنها ارائه شده است:

گرونروز  (1994) در تعریفی جامع از RM آن را به عنوان فرآیند شناسایی، ایجاد، نگهداری، تقویت، و در صورت لزوم خاتمه دادن به رابطه با مشتریان و دیگر ذی نفعان رابطه در یک سود دوجانبه تعریف کرد، بطوری که اهداف همه ی گروه ها در این رابطه تامین شود. کاتلر و همکاران  (1999) نیز بازاریابی رابطه‎مند را به مفهوم ایجاد، حفظ و ارتقای روابط مستحکم با مشتریان و دیگر ذی نفعان تعریف کردند. آنان معتقدند که بازاریابی بطور فزاینده ای در حال دور شدن از معاملات فردی و حرکت به سمت ساخت رابطه با مشتریان و شبکه های بازاریابی است. آنها اظهار نمودند که بازاریابی رابطه‌مند رویکردی بلند مدت دارد که هدف اصلی آن ارائه ارزش در بلند مدت به مشتری است و معیار موفقیت نیز رضایت بلند مدت مشتری می باشد.  

فهرست برخی ازمطالب:

کلیات     RM

تاریخچه و تعاریف     RM

تفاوت بازاریابی سنتی با بازاریابی رابطه‌مند

فلسفه بازاریابی رابطه‌مند

منحنی طول عمر رابطه خریدار و فروشنده

استراتژی های بازاریابی رابطه‌مند

مؤلفه های بازاریابی رابطه‌مند

اعتماد

تعهد

و... . 

دانلود ادبیات تحقیق و سوابق تحقیقاتی استراتژیها و نظریه های بازاریابی رابطه مند

پاورپوینت استراتژی های رقابتی مایکل پورتر


پاورپوینت استراتژی های رقابتی مایکل پورتر

دانلود پاورپوینت با موضوع استراتژی های رقابتی مایکل پورتر، در قالب ppt و در 50 اسلاید، قابل ویرایش، شامل مقدمه، رقابت پذیری در سطوح مختلف،مفهوم و تعریف مزیت رقابتی، مزیت رقابتی در میزان تقاضا، مزیت رقابتی در هزینه، مزیت رقابتی پایدار، مفهوم مزیت رقابتی پایدار، ویژگی های مزیت رقابتی پایدار، تئوری های مزیت رقابتی، تئوری سازمان صنعتی(IO)،

دانلود پاورپوینت استراتژی های رقابتی مایکل پورتر

پاورپوینت استراتژی های رقابتی مایکل پورتر
استراتژی های رقابتی مایکل پورتر
استراتژی های رقابتی پورتر
تعریف مزیت رقابتی
مزیت رقابتی پایدار
ویژگی های مزیت رقابتی پایدار
تئوری های مزیت رقابتی
مدل الماس پورتر
نمونه های از مدل الماس
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 2617 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 50

دانلود پاورپوینت با موضوع استراتژی های رقابتی مایکل پورتر، در قالب ppt و در 50 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

 

مقدمه

رقابت پذیری در سطوح مختلف

مفهوم و تعریف مزیت رقابتی

مزیت رقابتی در میزان تقاضا

مزیت رقابتی در هزینه

مزیت رقابتی پایدار

مفهوم مزیت رقابتی پایدار

ویژگی های مزیت رقابتی پایدار

تئوری های مزیت رقابتی

تئوری سازمان صنعتی(I/O)

مدل الماس در مزیت رقابتی ملل مایکل پورتر

استراتژی، ساختار و رقابت بنگاه

مدل الماس پورتر

انتقادات از مدل الماس

نمونه های از مدل الماس

تئوری منبع مدار(چمبرلینی)

تئوری شومپتر

ارتباط تئوری های مزیت رقابتی

نتیجه گیری

 

قسمتی از متن:

مزیت رقابتی پایدار SCA  به شکل جدی در سال 1985 از سوی پورتر و در چارچوب استراتژی رقابتی(رهبری هزینه، تمایز و تمرکز) برای رسیدن به مزیت رقابتی بلند مدت مطرح شد. مزیت رقابتی پایدار به تلاش بنگاه در ایجاد و حفظ مزیت برای دوره زمانی بلند مدت مربوط می شود. مزیت رقابتی پایدار متاثر از سه عامل می باشد:

اندازه بازار هدف؛

دستیابی بیشتر به منابع و مشتریان؛

محدودیت در اختیارات رقبا.

 

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع " استراتژی های رقابتی مایکل پورتر"  می باشد که در حجم 50 اسلاید، همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند توسط دانشجویان به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.

دانلود پاورپوینت استراتژی های رقابتی مایکل پورتر

پاورپوینت فصل یازدهم حسابداری مدیریت استراتژیک تالیف دکتر نمازی جلد اول


پاورپوینت فصل یازدهم حسابداری مدیریت استراتژیک تالیف دکتر نمازی جلد اول

دانلود پاورپوینت فصل یازدهم حسابداری مدیریت استراتژیک با عنوان مدیریت کیفیت جامع تالیف دکتر نمازی

دانلود پاورپوینت فصل یازدهم حسابداری مدیریت استراتژیک تالیف دکتر نمازی جلد اول

پاورپوینت فصل یازدهم حسابداری مدیریت استراتژیک نمازی مدیریت کیفیت جامع
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل pptx
حجم فایل 1301 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20

دانلود پاورپوینت فصل یازدهم حسابداری مدیریت استراتژیک با عنوان مدیریت کیفیت جامع تالیف دکتر نمازی

دانلود پاورپوینت فصل یازدهم حسابداری مدیریت استراتژیک تالیف دکتر نمازی جلد اول